fredag 3 november 2017

Höst 2017


Tjugo nyanser av rött

Första helgen i oktober hade SOS en kort helgutställning mitt i Vingåker. Tjugo konstnärer tolkade färgen RÖTT till den utställningen. Därmed fick den det fantastiska namnet "Tjugo nyanser av rött". Kul utställning med många besökare och fina möten.

Den här tavlan blev jag  precis klar med till utställningen. Den var en av mina tolkningar på temat RÖTT. Den såldes och fick en röd prick! Passade ju bra till temat!

Konst i höstrusk

Nu ser jag fram mot en ny utställning i morgon, 4 november. Tillsammans med Kerstin Hedman, Åsa Larsson och Nisse Sandström är jag i Kalbo (mellan Katrineholm och Norrköping). Vi är en del av konstrundan Konst i Höstrusk. Många spännande utställare finns att besöka!

Till den utställningen har jag nya målningar med. Många hus. Som så ofta tidigare. Men det kommer att finnas annat än hus på tavlorna. Jag lovar!

Den här kommer dock inte att vara med...men många andra!

Välkomna ut i höstrusket!