torsdag 9 april 2009

Konstrunda 2-3 maj

Lagom till påsk gick isen på Tisnaren upp. Tussilagon, vitsippor och blåsippor har vaknat till liv efter vintern och snart vill äppleträdens blommor och maskrosorna slå ut i full glädjeyra. Och mitt i denna våryra är det dax för BIKT att bjuda in till årets konstrunda.

Jag hoppas att ni längtar ut i den fagra våren!

I år kommer dörren på Sagoliden inte att vara helt öppen. I stället kommer jag att finnas i Klockaregården i Skedevi. Ni är varmt välkomna dit.

Hela hösten fick mina penslar ligga torra och samla damm medan jag samlade ihop några högskolepoäng till. Och när den sista kurslitteraturen var utläst, vid juletid, var längtan till färg och penslar stor. Gamla hus och skog är det som jag ständigt återkommer till. Jag kan inte komma ifrån dem. Sökandet efter de gamla husens berättelser och efter skogens väsen lockar mig.