onsdag 6 juli 2005

Lite om mig

Föddes 1962 i Eskilstuna men flyttade, för kärlekens skull, till Vingåker 1982. Jag är fortfarande gift med samme man och tillsammans har vi två barn. Vi har dock flyttat till ett nytt hus och har därmed hamnat i Östergötland.

1985 blev jag färdig leg. sjuksköterska och arbetade inom yrket fram till vintern 1999. I och med att jag hamnade i den sk. "väggen" började jag måla. För första gången hamnade en akvarellpensel i min hand.

Clara Waller visade mig akvarellfärgernas mystik och möjligheter. Jag blev faktiskt överrumplad över att det var så roligt och härligt. Mina fördomar om att akvarell var tråkigt och trist kom på skam. Efter kvällskurserna med Clara Waller som lärare har jag gått kurser för Arne Fredriksson på Visingsö samt för Åke Arph och Eva Broms i Skedevi.

Efter ett par år på Lärarhögskolan tog jag min lärarexamen och i dag arbetar jag som studierektor på Åsa folkhögskola. På helgerna är det tid för att måla. Akvarellmålandet blandas ibland med utflykter i akryl och olja. Färgerna ger glädje under själva skapandet och sökandet och ibland blir resultatet något som gör någon annan glad...

Här har jag ställt ut. Du når mig på den här e-postadressen.